A novel interface for generating choreography based on augmented reality
Computer Engineering Department Istanbul Technical University Istanbul, Turkey
Received 24 October 2017, Revised 15 April 2019, Accepted 10 July 2019, Available online 15 July 2019.
International Journal of Human-Computer Studies
Volume 132, December 2019, Pages 12-24 Highlights
A novel augmented reality (AR) based choreographing interface is presented.
It is tested against a virtual reality (VR), PC and mobile based interfaces.
We evaluate the user experience and usability of different interactive techniques.
Augmented Reality is effective in training and education applications.
Abstract
Choreography is a creative art of defining sequences of movement. The choreographing process benefits a lot from the use of digital applications. In this study, we investigate the effects of different interactive techniques on user experience for a choreography generator interface. We develop a virtual reality-based and an augmented reality-based interface and compare them with 1) a personal computer-based choreography generator interface and 2) a touch-based mobile application for choreography generation. We evaluate user performance and user experience on the interfaces in terms of task completion time, as well as subjective criteria, like mental stress, physical stress, and pleasure. Our research contributes to the study of how different interaction methods of the same application affect user experience. This research also contributes to the study of virtual and augmented reality in education and training applications. The results verify the effectiveness of augmented reality in developing training and design applications, particularly choreography. The augmented reality interface emerged as the preferred choice for users. Furthermore, the results demonstrate the effectiveness of natural user interaction approaches in interface design.
振り付けは、動きのシーケンスを定義する創造的な芸術です。振り付けのプロセスは、デジタルアプリケーションの使用から多くの利益を得ることができる。本研究では、コレオグラフィ・ジェネレーターのインターフェイスのユーザー体験に対するさまざまなインタラクティブ技術の効果を調査する。本研究では,バーチャルリアリティベースのインターフェースと拡張現実ベースのインターフェースを開発し,1)パーソナルコンピュータベースの振り付け生成インターフェースと,2)タッチベースの振り付け生成のためのモバイルアプリケーションと比較した.本研究では,ユーザのパフォーマンスとユーザ体験を,タスク完了時間のほか,精神的ストレス,身体的ストレス,快感などの主観的な基準で評価する.本研究は、同じアプリケーションの異なるインタラクション方法がユーザー体験にどのような影響を与えるかの研究に貢献しています。また、本研究は、教育・訓練アプリケーションにおける仮想現実と拡張現実の研究にも貢献しています。その結果、トレーニングやデザインアプリケーション、特に振り付けの開発における拡張現実の有効性が検証された。拡張現実インターフェースは、ユーザーにとって好ましい選択肢として浮上した。さらに、結果は、インターフェイス設計における自然なユーザーインタラクションアプローチの有効性を実証した。
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